donderdag 2 januari 2014

Bijwerken...

Al heel lang schreef ik niks op mijn blog.  Het bleef er gewoon bij, maar ik zal
even "bijpraten".

Ik heb niet heel erg veel gemaakt afgelopen twee maanden, maar een aantal stukken rolde toch onder mijn naaimachine uit.

- 2 broeken voor Finn
- Een kerstjurk voor Sophie
- Een babydeken voor het dochtertje van mijn vriendin.
- Een naamslinger voor het dochtertje van mijn vriendin.
- Een babyshirtje voor het dochterje van mijn vriendin.
- Een poppenwikkeldeken, mijn dochter wilde die erg graag.
- Een jurk voor mezelf.

Ik heb niet overal foto's van gemaakt, de jurk van mezelf komt nog wel als ik de jurk aan heb.

Maar hierbij al een aantal foto's.


Broekjes naar het bekende model 

Wikkeldeken voor de pop. Hetzelfde model maakte ik voor de pas geboren dochter van mijn vriendin. Deze is alleen een slag kleiner.


Dit blijf ik een prachtig model vinden. Ik maakte het al eerder. Sophie had er met de kerst een bolero over heen. Een blauwe jurk was niet direct haar wens, maar met een roze lint mocht het. 



5 opmerkingen:

  1. Prachtig de jurk en baby wikkeldeken, waar heb je patroon voor wikkel deken vandaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruikte hetzelfde patroon als ik gebruikte voor de originele wikkeldeken. Het patroon vond ik hier: http://praatplaats.webhex.nl/blogs/naaien/archive/2009/07/16/patroon-babydeken.aspx
      Maar tekende het geheel gewoon iets kleiner. Mijn lap was 60x60cm. dus hier heb ik het patroon uit de hand van nagetekend. En ipv koordstoppers heb ik de muts gewoon aangetrokken en onder de bias vastgenaaid.

      Verwijderen
  2. Wat zien die broeken er mooi uit! Echt super netjes gemaakt!
    De blauwe stippen jurk vind ik ook mooi wat betreft model en stofkeuze.
    Ach, en die omslagdoek, zo lief!

    Groetjes Mama c

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er allemaal erg mooi uit. Ben weg van die leuke jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou productief genoeg hoor :-)! Mooie dingen en leuke stofjes ook!

    BeantwoordenVerwijderen