zondag 20 mei 2012

Tripp Trapp stoelkussen

Vorige week maakte ik een zitting voor de tripp trapp van Sophie. Sinds Finn ook in de tripp trapp zit, zit hij op Sophie haar stoelkussen. Dit met het idee dat Sophie wel zonder kussen kon. Ze valt / glijdt constant van de stoel af, dus vorige week maar een patroon opgezocht en er een gemaakt. Voor de basis maakte ik gebruik van dezelfde stof als de kussens van onze andere eetkamerstoelen. Bij de rood gebloemde stof riep ze: "Dat is mijn jurk!" Het is inderdaad dezelfde stof. Het maken van de stoelhoes kost niet heel veel tijd. Helaas is de hoes te klein. Ondanks dat ik heel ruim naad heb aangeknipt, (aan beide zijden wel 2,5 cm) moest ik heel hard trekken om de hoes over de zitting te krijgen. Aan de achterkant zit zelfs een klein scheurtje. De geknipte stof voor Finn heb ik dus meteen weggedaan (zijn kussen is kapot) en die ga ik nog een een aantal cm verbreden. Ik was van plan het kussen van Sophie ook opnieuw te maken, maar zo lang het zit, zit het. En van het scheurtje zie je bijna niks. Ze heeft er nu eerst in elk geval iets om zitten, en t.z.t maak ik nog wel eens een nieuwe. Zelf is ze er in elk geval blij mee, en wij ook, want ze is al een week niet van haar stoel gevallen!

3 opmerkingen:

  1. Dat ziet er super uit! Knap dat je dat zo mooi passend hebt gekregen,

    groetjes, Elske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk! Ben zelf ook bezig geweest met het kussensetje! Heb zelf ook voor de rugleuning gemaakt maar die is ook net aan!

    Groetjes Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zonde dat hij te klein is, ziet er namelijk heel leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen