zaterdag 12 mei 2012

Hoog zomer .....

Helaas is er nog geen hoogzomerjurkje uit de kast geweest dit jaar. Dit in tegenstelling tot vorig jaar, toen die al veelvuldig gedragen werden. Maar ik blijf optimistisch en maakte dit lieve jurkje voor Sophie. Immers, officieel begint de zomer pas op 21 juni, dus er is nog hoop. Dit patroon maakte ik al meerdere malen. Toen Sophie 1 werd maakte ik twee van deze jurkjes, en vorig jaar maakte ik er twee als kraamcadeau. Het modelletje vind ik ontzettend leuk, en ik had ook nog een prachtige lap stof liggen. 1+1=2. Maar toen begon ik te twijfelen aan het patroon. Is het niet te babyachtig? Ze wordt immers drie deze zomer. Ik nam de gok, maakte het jurkje, en vind het een top jurkje geworden. Van mij hoeft het allemaal nog niet zo stoer als je nog zo klein bent. Er komt vast een tijd dat ze geen roze en jurkjes meer aan wil, maar nu is ze nog een echt meisje meisje dat alleen maar jurkjes en de kleur roze wil dragen. Het leuke is ook dat ze nu echt begint te beseffen dat ik de kleding voor haar maak, want bij elk kledingstuk is het momenteel: 'Heb jij die gemaakt, of heb je die in de winkel 'gekoopt'?
Het originele patroon is trouwens wel verknasterd, want het bovenstukje is volgens het patroon gehaakt. Ik heb hier gewoon een stoffenpatroondeel van geknipt, de hals en armsgaten met biaisband afgewerkt, en er een knoopbeleg aan getekend. het patroon valt ook erg kort, en voor een peutermeisje vind ik het ultrakorte niet zo mooi, omdat ze dan als snel in haar onderbroek loopt, dus heb ik het geheel ook nog 5cm verlengd.

2 opmerkingen:

  1. Wat een lief jurkje, mooie stof.
    Dat zal heerlijk dragen op een mooie zomerse dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Via via kwam ik op je blog terecht. Wat maak je toch leuk spulletjes. Dit jurkje vind ik ook enig, zo'n lief stofje ook.
    Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen